Marnita B.V., Venlo

Willem Barentszweg 14
5928 LM Venlo
Limburg
Telefoon:
077 3821833 Call
Fax:
077-3870037
Website:
Email:
Mededeling aan bedrijf sturen
Geactualiseerd meer dan 6 maanden geleden

Route

Beschrijving

Stomerij en Wasserij Marnita. Voor al uw stoomgoed en wasgoed zowel particulieren als bedrijven. Zorginstellingen, Restaurant, alle wasjes doet Marnita

Gedetailleerde beschrijving:
Stomerij Wasserij Marnita voor het reinigen van al Uw textiel U kunt bij Stomerij Wasserij Marnita terecht voor het vakkundig reinigen van uw kleding maar Stomerij Wasserij Marnita reinigt ook tapijten

Beoordelingen

Th.de Veer

beschadigingen kleding

van , zondag 1 september 2013

Op 17 mei 2013 brachten wij 5 winterjassen naar een depot van stomerij Marnita BV te Venlo. Hiervan mochten er 3 chemisch gereinigd worden en 2 jassen zouden een waterafstotende “natwasbehandeling” krijgen. Na één week hebben we de jassen opgehaald. Om ze definitief weg te kunnen hangen hebben we ze na 2 dagen uit de plastic hoes gehaald. We constateerden dat jas nr.1 die een “natwasbehandeling” gekregen zou hebben, wit uitgeslagen was, helemaal onder de kleine korreltjes zat, ernstige beschadigingsplekken vertoonde en dat daarnaast de glanslaag zo goed als verdwenen was. Bij jas nr.2 van de natwasbehandeling hetzelfde resultaat. Ook was de vulling zover verdwenen dat het meer leek op een zomerjas dan op een dik gewatteerde winterjas. Het depot waar ik de jassen ter reiniging had aangeboden bleek ook niet veel te kunnen doen, maar gaf aan dat er bij terugkomst wél een briefje met opmerkingen bij had moeten zitten. Na lang wachten en vaak bellen heeft de eigenaar van de stomerij, uiteindelijk na 4 weken zelf contact met ons opgenomen. Tegen de depotbeheerder had hij te kennen gegeven ons al eerder gebeld te hebben, maar zei dat wij niet bereikbaar waren. Wij beschikken echter over voicemail én nummermelding en konden vaststellen dat er geen (voor ons) onbekend nummer vermeld stond, noch dat de voicemail was ingesproken. Betreffende persoon blijft bij de volgende contacten steeds volhouden dat het etiket (behandelvoor-schrift) in de jas onjuist is. Hij weigerde vervolgens een aangetekende brief die wij hem stuurden aan te nemen. Intussen geeft hij nog steeds niet toe dat zijn bedrijf verzuimd heeft om melding te maken dat er iets fout gegaan is en van het feit dat jas 1 na behandeling forse schade heeft opgelopen. Hij gaf wel aan bereid te zijn bij een nieuwe behandeling van betreffende jas een ander procedé te volgen, maar dan zou het risico voor ons zijn. Gezien ons volledig gebrek aan vertrouwen hebben we dit geweigerd. Wel kreeg de jas nogmaals een gewone natwasbehandeling, zodat de “witte korreltjes” nu grotendeels verdwenen zijn. Maar er is nog steeds sprake van een dun laagje “poeder” op de stof van de jas. De eerder genoemde beschadigingsplekken zitten er natuurlijk ook nog steeds in en de glanslaag is eveneens nog steeds weg. We zijn op nadrukkelijk aanraden van betreffende eigenaar, met een schrijven van hem teruggegaan naar de winkel waar we de jas indertijd gekocht hebben. Daar werd ons onomwonden te kennen gegeven dat het geen zin had om de jas naar de fabrikant te sturen want, zoals betreffende manager ons zei: “ Van een gewone wasbehandeling kunnen deze beschadigingen nóóit zijn”! Op 6 augustus, meteen na de vakantie van bovengenoemde, hebben we de inhoud van de aangetekende brief in een mailbericht aan hem gestuurd. We stelden hem daarin aansprakelijk voor de geleden schade en gaven hem 3 weken de tijd om met een “passende oplossing” te komen. Als reactie, (eveneens op 6 augustus) vraagt hij naar de naam van de directeur van de winkel waar we de jas gekocht hebben. Die naam gaven we hem door, maar we hoorden daarna niets meer van hem. We zitten niet - zoals telefonisch gesuggereerd werd- op een nieuwe jas te wachten. Maar de arrogantie waarmee deze zaak behandeld wordt, vinden we ongehoord en getuigen van een volledig gebrek aan invoelingsvermogen, klantvriendelijkheid en zakelijk inzicht. We zijn nu 3 maanden verder. In een review op internet wordt kond gedaan van een soortgelijke klacht. Gedupeerde zegt daarin dat stomerij Marnita BV te Venlo betreffende casus zo lang aanhoudt (lees op zijn beloop laat) dat de gedupeerde het vanzelf opgeeft. Om in de toekomst meer van dit soort ongerechtigheden te voorkomen willen we deze zaak niet op zijn beloop laten en doorzetten. We vinden het tijd worden dat er gerechtigheid komt, maar bovenal, dat er een eind komt aan de klantonvriendelijke en arrogante wijze van benadering
Trefwoorden/tags: #zéérklantonvriendelijkCommentaar schrijven    Misbruik melden
Joep Aerts

Schandalige behandeling klacht

van , maandag 29 augustus 2011

Heb een duur kostuum ( Joop ) bij Marnita Stomerij laten behandelen, bij afhalen bleek dat bij de pantalon de kleur grotendeels was verdwenen en dat er bijtgaatjes in de stof zaten. Het kostuum was 5 x eerder gedragen en omdat het speciale stof was, durfde ik het niet te wassen en heb het dus naar deze stomerij gebracht via een winkeldepot. Deze hebben de aanzienlijke schade ook zelf geconstateerd, tevens is toen de klachtenprocedure begonnen. Na drie weken geinformeerd hoe het ermee stond, Het antwoord was dat er 6 weken stond voor de klachtenbehandeling , ik moest over enkele weken maar eens terug bellen. Na een maand meerdere keren gebeld waarop alleen het antwoord kwam , men was er mee bezig, enkele weken later kwam het antwoord men had het opgestuurd naar een laboratorium. Na wederom twee maanden wachten kreeg ik te horen na vaak gebeld te hebben, dat het lab-rapport nog vertaald moest worden. Weer een week later bleek dat de pantalon in bleekwater was gewassen. Hun conclusie was dat de klant het dus gedaan moest hebben. Deze aanmatiging om de eigen fout van een verkeerde behandeling bij een klant neer te leggen is ongehoord. Kan daarom alle mensen die iets naar een stomerij willen brengen adviseren om NIET deze te brengen naar MARNITA VENLO omdat als zij een fout maken dit automatisch de klant het heeft gedaan. Daarnaast is het onbehoorlijk een klacht pas na 4 maanden af te handelen, met de bedoeling het zo lang mogelijk uit te stellen zodat de gedupeerde klant het opgeeft.
Trefwoorden/tags: #klachtCommentaar schrijven    Misbruik melden

Schrijf een beoordeling voor Marnita B.V.!

Kent u Marnita B.V.? Deel uw ervaring - schrijf een beoordeling!

Vergelijkbare bedrijven in de buurt


  1. Afstand: 3.17 km
    Klingerbergsingel 36
    5925 AC  Venlo

  2. Afstand: 3.26 km
    Venrayseweg 190/G
    5928 RH  Venlo

  3. Afstand: 3.75 km
    Lessingstraat 49
    5924 CA  Venlo
  4. Furstenbergstraat 37
    5975 SJ  Sevenum

  5. Afstand: 4.13 km
    Dorperweiden 85
    5975 BB  Sevenum

  6. Afstand: 4.42 km
    Springbeekweg 37
    5926 RJ  Venlo